Telefon : +48 608 151 856 |  E-mail : biuro@scriptologic.pl

System do zarządzania zgłoszeniami w gminie

Projekt bez tytułu (99)
Branża:Infrastruktura lokalna
Rynek:Ukraina
Rodzaj oprogramowania:Software 
Data projektu:2012
Problem:Usprawnienie procesu
Nasza rola w zespole:Wykonanie + zarządzanie

Realizacja projektu

10 osób

Wielkość zespołu

12 miesięcy

Czas trwania projektu

Status projektu

Zakończony

Skala trudności

8/10

Opis zlecenia

Do lokalnego urzędu miasta wpływały różne informacje i różne zgłoszenia dotyczące lokalnych awarii, np. powalonych drzew, dziur w drodze itp. Zgłoszenia były przyjmowane telefonicznie i następnie drogą ręczną rozdysponowywane. Powodowało to ogromny chaos, ponieważ niektóre zgłoszenia były przyjęte kilka razy (jedno powalone drzewo zgłasza np. 1o osób).

Kolejnym wyzwaniem była kwestia dokładnej lokalizacji zdarzenia. Mieszkańcy często mylili nazwy ulic, numery posesji itp. przez co zgłaszali zdarzenia w złych lokalizacjach.

Co zrobiliśmy

Naszym zadaniem było stworzenie jednego systemu, który z jednej strony będzie pozwalał na jednoznaczne zgłoszenie zdarzenia przez mieszkańca, a z drugiej strony będzie pozwalał urzędnikom na obsłużenie tego zdarzenia oraz wysłanie ekipy naprawczej.

System pracował w oparciu o Open Street Maps z dodatkowo wdrożonym qGis, ponieważ nie wszystkie obiekty czy lokalizacje były dostępne na Open Street Maps.

Takie rozwiązanie sprawiło, że zdarzenia były dokładnie lokalizowane a także nie występowały duplikaty w zdarzeniach, ponieważ ktoś kto chciał zgłosić to samo zdarzenie już widział w systemie, że zdarzenie jest zgłoszone.

Co uzyskał klient

Klient otrzymał system, dzięki któremu mógł efektywniej zarządzać zasobami ludzkimi (ekipy naprawcze itp) a także system, który pozwalał na jednoznaczne identyfikowanie zdarzeń w gminie. 

Jednak głównym zadaniem systemu było to, aby każdy mieszkaniec mógł samodzielnie zgłosić szkodę bez konieczności dzwonienia do urzędu. Cała procedura odbywała się zdalnie a osoba, która zgłaszała szkodę była następnie na bieżąco informowana o postępach w naprawie szkody.

Chcesz poznać więcej szczegółów?

Ten projekt był znacznie bardziej rozbudowany i skomplikowany niż kilka zdań napisanych powyżej. 
Jeżeli chcesz poznać ten temat dokładniej – zostaw swój nr telefonu 🙂